Succesvol werven & behouden? Dit is dé route naar succes. Lees hier meer.

Ons verhaal

Geen recruiters maar employer brand specialisten

Wij zijn geen recruiters, maar arbeidsmarktcommunicatie professionals. Omdat mensen niet alleen een functie willen, maar willen werken binnen een organisatie die bij ze past. In de wereld van werving en selectie draait het allemaal om mensen. Bij de keuze voor een sollicitatie enerzijds en de keuze voor nieuwe werknemers anderzijds is je gevoel vaak bepalend. Wij zijn experts in employer branding en weten dat gevoel hét middel is om potentiële kandidaten te activeren. Mensen kiezen voor wat juist voelt en waar ze hun ambities kunnen waarmaken. Het doel van employer branding is het overbrengen van de menselijke kant van je organisatie. In recruitment zien we dat organisaties zich richten op de inhoud van de functie en het cv dat erbij matcht, maar dat is verleden tijd. Het gedachtegoed van je organisatie uitdragen en wat je belangrijk vindt (je ambitie, visie en missie) zijn veel waardevoller dan een functieomschrijving.

Verhaal
verhaal

Employer brand activators

De Kleuver arbeidsmarktcommunicatie is sinds 2007 één van de labels van De Kleuver. We denken dat we wel mogen stellen dat we anders zijn dan andere bureaus. Wij geloven niet in de inzet van middelen an sich. We denken ook niet dat we je écht blij maken door precies te doen wat je vraagt. In plaats daarvan maken wij ons hard voor jouw werkelijke recruitment-, werkgevers- en ondernemersdoelstellingen. Wij zoeken naar ‘de vraag achter de vraag’ en dat is wat je uiteindelijk veel verder gaat brengen.

Kernwaarden:

Samenwerking, Leiderschap, Impact, Kwaliteit, Zorgzaamheid, Verantwoordelijkheid

Tijdlijn

1992

Het allereerste idee

Wim en Evelien hadden net verkering. Ze zaten in het café 'De Kijker' in Utrecht en fantaseerden over de start van een eigen bedrijf. Het idee begon met een simpele schets op een bierviltje.

1999

Start van De Kleuver

De sprong in het diepe werd gewaagd en het eerste échte kantoorpand aan de Fokkerstraat werd geopend. Wim kreeg van zijn oude baas een grote opdracht: het personeelsblad van het Antonius Ziekenhuis. Eind dit jaar nam ook Evelien ontslag en werd mede-directeur.

2002

Landjuweel

Al snel werden twee collega's aangenomen, waarna de Fokkerstraat te klein werd. In 2002 is De Kleuver daarom verhuisd naar een grotere en representatievere locatie aan het Landjuweel in Veenendaal.

2003

De Strategiecheck

Onze klanten lieten ons inzien dat we door marketing te integreren in de bedrijfsvoering, we een unieke manier van denken hadden. Op hun verzoek ontwikkelden we, samen met hen, onze eigen, unieke methodiek: de Strategiecheck met 7 vragen aan ondernemerszijde en 7 vragen aan marketingzijde.

2004

Onze Jugendstil-villa

De methodiek bewijsde zich. De zaken gingen goed. We zorgden voor tevreden klanten en tevreden groei. Een nieuw, historisch pand kwam in beeld. Het was de oud-directeurswoning van de Ritmeester Sigarenfabriek. Hieraan moest nog wel wat gebeuren ...

2005

Kerkewijk 63

Negen maanden lang is er, samen met 22 specialistische bedrijven, gewerkt aan herstel van de villa. Daarna werd het monumentale pand in 2005 officieel door de wethouder tot geopend verklaard. Sindsdien is De Kleuver te vinden aan de Kerkewijk 63, in Veenendaal.

2007

Ontstaan drie labels

De enorme groei van de online mogelijkheden en de toenemende recruitmentvraagstukken, vroegen om verdieping en specialisatie. Wel vanuit onze unieke gedachte: dat marketing en bedrijfsvoering hand in hand gaan. Deze specialismen werden, naast De Kleuver bedrijfscommunicatie twee afzonderlijke labels, één gericht op digital marketing, de ander op arbeidsmarktcommunicatie.

2012

Door de crisisjaren

Voor het eerst gingen banken failliet, en gingen ook klanten failliet. Ondanks de economische en bankencrisis hield De Kleuver stand. De Strategiecheck ontwikkelde zich verder en de specialisatie in de labels bleek een goede keuze te zijn.

2022

Frisse wind

Na bijna 25 jaar aan het roer te hebben gestaan, geven eigenaren Wim de Kleuver en Evelien van Dijk sinds begin 2023 de nieuwe generatie binnen De Kleuver meer ruimte om hun ambities te ontdekken. Het paar dat al jarenlang met plezier samenwerkt, ziet de nieuwe lichting als de toekomst van het bedrijf.

2023

Vernieuwing zichtbaar

Hoewel het DNA van De Kleuver dezelfde blijft, zijn er ook veranderingen zichtbaar. Zo is de propositie aangescherpt naar wie we écht zijn: niet enkel marketeers, maar business consultants met een marketing, online marketing en employer branding specialisme. Dit vertaalt zich ook naar het vernieuwde logo, de huisstijl en website.

Heb je een vraag?

Nieuwsgierig naar de wervingskansen voor jou? Neem direct contact op of ga naar de contactpagina en vul het formulier in. Wij maken graag kennis met je.

Hoe kan ik je helpen?

verhaal

Kevin Jansen
Business Development Manager